Bülent İnce Blog

Bulent Ince Blog

Endonezya

Java Adası

Öncelikle Endonezya için 14 günü geçmeyecek ziyaretler için vize istenilmiyor. Biz 3 hafta kalacaktık buna rağmen pasaport kontrolünde vize ücreti ödemeden geçişimize izin verdiler. Bunun dışında pasaport kontrolünde 25$ vererek alabiliyorsunuz.

Ben Tutulma Avcısı arkadaşım Kubilay Akdemir'in 9 Mart tarihinde tam güneş tutulmasını izlemek için Sulawesi Adası'nda bulunan Luwuk'a oradan da gelmişken bölgedeki doğa harikalarından birisini görmek için Raja Ampat'a gitmeye karar verdik. Uzun bir yolculuğun ardından 1 hafta konaklayacağımız Luwuk'a ulaştık. 50 bin nüfuslu, turistik olarak bilinmeyen kendi halinde bir şehir. Doğası inanılmaz ve insanları cana yakın. Gecenin bir yarısı bilmediğiniz sokaklarda yalnız başınıza yürürken dahi tedirginlik hissetmeyeceğiniz bir yer. Muz ağaçlarının çoğunlukta olduğu ormanın içerisinde şehir merkezine 1 saat kadar uzaklıkta birkaç tane görmeye değer şelale bulunmakta. Diğer yandan çok ucuz bir şehir. Ulaşım motorsikletle yapılıyor ve şehir içindeki bir mesafeye 5 bin rupi'ye (1 TL) rahatça gidebilirsiniz. Daha fazla isteyen olabiliyor ki 10 bin rupiye çok rahat kabul edeceklerdir istediğiniz yere götürmeyi.

Tutulmadan birkaç gün önce geldik ve Kubilay'la tutulmayı en iyi nereden izleyebiliriz ona karar vermeye çalıştık. Tutulma günü havanın kapalı olma ihtimali biraz gerilim yarattı ama seçeceğimiz herhangi bir yer için aynı ihtimal söz konusu olduğu için şehri tepeden gören bir noktada bulunan otelin önündeki alanda tutulmayı izlemeye karar verdik. Şansımıza tutulma sabahı oldukça açık ve bulutsuz bir gökyüzü bizi bekliyordu. Tutulma yaklaşana kadar benim için açık söylemek gerekirse sıradan bir olay gibi geliyordu ancak tutulma anında gökyüzünde yaşanan değişim inanılmaz büyüleyiciydi ve o an arkadaşımın neden daha önce 10 farklı tutulmayı dünyanın farklı noktalarından izlediğini anladım ve hak verdim. Dakikalar içerisinde gökyüzü karardı ve tam tutulma anında inanılmaz bir atmosferin etkisi altına girdim. Umarım bir gün yine böylesi bir olaya tanıklık edebilirim.

Kri Island

Tutulmayı fotoğrafladıktan sonra Raja Ampat bölgesine gitmek üzere bir gün tekrar gelebiliriz diyerek Luwuk'tan ayrıldık. Bir sonraki durağımız Raja Ampat'a en yakın otel Sorong gösterdiği için orada bir otel tutmuştuk ancak gittiğimiz zaman kaldığımız yer ne Raja Ampat'a yakın ne de kalmak isteyeceğiz kadar cazip bir yerdi. Sorong'da iki gün etrafı gezdik ve burada daha fazla ilgi çekici birşeyler olmayacağına karar vererek buradan her gün seferleri olan gemi ile Waisei adasına geçtik. Biraz tedirginlik vardı hem havanın nasıl olacağı ile ilgili şüphelerimiz vardı hem de gittiğimiz yer acaba beklentilerimizi karşılayacak mıydı emin değildik. Waisei adasında bizi kalacağımız yere sürat teknesi ile götürecek olan Raymond ile buluşup bu bölgedeki Kri Island adasında kalacağımız sahile geldik. Yeryüzündeki cennet diyebileceğim, iki ada arasında sular çekilince yürüyerek ulaşabileceğiniz, gerek su altı, gerek su üstü inanılmaz güzellikte bir yer. Burayı gördüğümüz andan beri betonların arasında ne işimiz var sorusunu sorup duruyoruz kendimize. Bu bölgeyi ziyaret etmek için en uygun aylar şubat ve mart aylarıymış. Bakalım belki önümüzdeki yıl bir fırsat bulursak tekrar görmeyi istediğim yerler listesinin başında yer alıyor.

Bölgede çektiğim diğer fotoğrafları da ilk fırsatta siteye eklemeye çalışacağım!